
Охоронна діяльність - це така специфічна сфера, яка вимагає певного рівня знань і досвіду, для того, щоб здійснювати цю діяльність з професійним підходом.
При відкритті охоронної фірми перед кожним суб'єктом господарювання виникає ряд питань:
- Де отримати ліцензію на охоронну діяльність?
- Які документи потрібні для отримання ліцензії?
- Хто видає ліцензію на охоронну діяльність?
- Скільки коштує ліцензія на охоронну діяльність?
У цій статті ми постараємося поетапно дати відповіді на всі проблемні питання, які стосуються відкриття приватної охоронної фірми в Україні.
Етап 1. Реєстрація суб'єкта господарювання.
Для охоронної діяльності найчастіше використовують такі форми господарювання - реєстрація товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ), приватного підприємства (ПП) або ж фізичної особи-підприємця (ФОП). Обов'язковою для всіх є наявність тих видів економічної діяльності, які використовуються для роботи в охоронній сфері:
• 80.10 - діяльність приватних охоронних служб
• 80.20 - обслуговування систем безпеки
• 80.30 - проведення розслідувань
Так само необхідно вибрати ту систему оподаткування, яка буде оптимальною для Вас (в залежності від Ваших майбутніх клієнтів, наприклад, чи будуть вони платниками ПДВ, або ж ні). У підприємства обов'язково повинен бути відкритий рахунок в банку.
Етап 2. Підбір фахівця, який буде відповідати за організацію охоронної діяльності на підприємстві.
Спеціаліст з організації охоронної діяльності повинен обов'язково мати вищу освіту і відповідати вимогам, які ставляться перед кандидатами на таку посаду:
- вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, Служби безпеки України або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил України, на посадах середнього і старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів України, та відомчої воєнізованої охорони;
- вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб'єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони;
- вищу юридичну освіту і стаж роботи за фахом в охоронну діяльність не менше трьох років.
Для підтвердження відповідності цим вимогам необхідно подавати документ, який засвідчить наявність досвіду роботи (послужний список, довідка про термін проходження служби, трудова книжка, розрахунок строку служби при виході на пенсію).
Етап 3. Підготовка пакету документів.
До Міністерства внутрішніх справ України подаються такі документи:
1. Копія паспорта керівника охоронної фірми.
2. Копія паспорта фахівця з організації охоронної діяльності.
3. Пакет документів на фахівця (копія диплома, документа, що підтверджує стаж роботи, довідки - загальна медична про проходження медичного огляду, сертифікат нарколога, довідка психіатра, довідка про відсутність судимості).
Протягом 10 робочих днів МВС приймає рішення про видачу ліцензії. Державний платіж за видачу такої ліцензії становить 1921 грн. і оплачується протягом 10 робочих днів з моменту публікації наказу про видачу ліцензії.
Ліцензія є безстроковою і анулюється тільки у випадках, передбачених законами України.
Відповіді на популярні питання:
1. Чи потрібно мені подавати якісь звіти?
Щороку до 15 грудня охоронні фірми подають звіт про склад штату персоналу охорони станом на 1 грудня поточного року.
2. Як отримати ліцензію охоронця?
Законодавством не передбачено видачу окремих ліцензій для охоронців. Охоронці проходять спеціальне навчання і отримують свідоцтва про присвоєння робітничої кваліфікації «Охоронник» від 1 до 4 розряду.
3. Скільки охоронців потрібно мати в штаті?
У штаті охоронної фірми повинні бути мінімум 2 охоронця.
Ваш коментар буде доступний на сайті після перевірки адміністрацією.