Підтримати ЗСУ

Реєстрація друкованого засобу масової інформації

Зареєструємо, внесемо зміни, перереєструємо ЗМІ у Нацраді з питань телебачення і радіомовлення

  • Максимально оперативно
  • Безкоштовно проконсультуємо
  • Супровід спеціаліста з корпоративного права
Ольга Казаневская
03.06.2020

Рекомендую! Очень профессионально работают, легко общаться, доброжелательные. Всё вып…

Виталий
02.06.2020

Хочу поблагодарить юридическую компанию ЮСТИКОН в лице юриста Марии Литвин за оказани…

Стисло про реєстрацію ЗМІ

1. Реєстрація друкованого ЗМІ у Національній раді з питань телебачення і радіомовлення, за загальними правилами, є добровільною.

2. Розділ IX Закону "Про медіа"визначає, що з моменту визнання ВРУ певної держави державою-агресором або окупантом та протягом п’яти років з дня прийняття рішення про скасування такого статусу, друковані ЗМІ підлягають обов'язковій реєстрації.

Тобто наразі реєстрація у Нацраді є обов'язковою умовою провадження діяльності.

3. Протягом 1 року, всі ЗМІ, які були зареєстровані до 31.03.2023 року, мають пройти перереєстрацію згідно з новою процедурою. Якщо цього не зробити, свідоцтво про реєстрацію ЗМІ, видане Мін'юстом, буде вважатись анульованим.

З 31.03.2023 року почав діяти новий Закон "Про медіа", який змінив правила реєстрації друкованих ЗМІ.

Підготуємо всі необхідні документи та зареєструємо ЗМІ без зайвого клопоту.

Звертайтесь - консультація безкоштовна!

Вартість реєстрації друкованого медіа

Реєстрація, внесення змін, перереєстрація друкованого ЗМІ
  • Консультація
  • Підготовка пакета документів
  • Реєстрація друкованого медіа
  • Внесення інформації до Реєстру суб’єктів у сфері медіа
  • 3000 грн
  • Оплата державного мита (не сплачується у разі перереєстрації)
  • 3028 грн
Детальна консультація щодо реєстрації та ведення діяльності засобом масової інформації
  • Детальна консультація щодо реєстрації, перереєстрації, внесення змін по ЗМІ
  • Консультація щодо нюансів діяльності друкованих медіа
  • Консультація щодо переваг та недоліків реєстрації ЗМІ перед реєстрацією онлайн-медіа
  • 1500 грн (у разі, якщо надалі ви замовите повний супровід оформлення документів — ми віднімемо вартість цієї консультації від вартості наших послуг)

Детально про реєстрацію друкованого медіа

Що таке "друковане ЗМІ"?

Відповідно до Закону України "Про медіа", друковане медіа — це медіа, що здійснює поширення інформації у текстовій чи візуальній формі на друкованих носіях, однотипно оформлене, виходить у світ через певні проміжки часу упродовж року — у міру настання відповідного періоду або накопичення матеріалу.

Друковані медіа в Україні видаються державною мовою.

Друковані медіа можуть видаватися іншими мовами за умови, що одночасно з відповідним тиражем видання іноземною мовою видається тираж цього видання державною мовою. Усі мовні версії повинні видаватися під однаковою назвою, відповідати одна одній за змістом, обсягом та способом друку, а їх випуски повинні мати однакову нумерацію порядкових номерів і видаватися в один день.

Якщо ви плануєте ведення електронного видання, рекомендуємо реєстрацію онлайн-медіа.

Хто реєструє друковані ЗМІ?

З 31.03.2023 року реєстрацією ЗМІ займається Національна рада з питань телебачення і радіомовлення.

До цієї дати реєстрацією друкованих ЗМІ займались у Міністерстві Юстиції України.

Як підтверджується реєстрація друкованого медіа?

Наразі підтвердженням реєстрації друкованого медіа є внесення відповідної інформації до Реєстру суб’єктів у сфері медіа.

Свідоцтва про реєстрацію більше не видають.

Чи стягується плата за реєстрацію ЗМІ?

Так, така плата складає 1 прожитковий мінімум працездатних осіб станом на 1 січня року, в якому подається заява про реєстрацію. Таким чином, у 2024 році платіж складе 3028 грн.

Коли друковане медіа може розпочинати свою діяльність?

Друковане медіа вважається зареєстрованим, а отже, може розпочинати свою діяльність, з дня внесення інформації про це медіа до Реєстру суб'єктів у сфері медіа.

З чим потрібно визначитись перед реєстрацією ЗМІ?

1. Назва друкованого медіа;

2. Вид друкованого медіа: газета, журнал, збірник, бюлетень, альманах, календар, дайджест тощо;

3. Періодичність виходу примірників;

4. Територія розповсюдження примірників:адміністративно-територіальні одиниці, у межах яких розповсюджуються примірники; територія України; територія поза межами державного кордону України;

5. Спосіб розповсюдження примірників: передплата, роздрібний продаж, інший.

Чи потрібно повторно реєструвати друковане ЗМІ, що вже було зареєстроване у Мін'юсті та має свідоцтво про реєстрацію?

Так, таким друкованим ЗМІ необхідно пройти повторну реєстрацію до 31.03.2024 року.

У разі, якщо цього не буде зроблено, свідоцтво про реєстрацію друкованого засобу масової інформації втратить чинність.

За повторну реєстрацію державний платіж справлятися не буде.

Яким обов'язковим вимогам мають відповідати випуски друкованих медіа?

Суб’єкти у сфері друкованих медіа зобов’язані у кожному випуску друкованого медіа повідомляти такі вихідні дані:

  1. офіційна або зареєстрована назва друкованого медіа;
  2. порядковий номер випуску друкованого медіа і дата його виходу у світ;
  3. індекс видання, розповсюджуваного за передплатою;
  4. тираж відповідного номера друкованого медіа;
  5. поштова адреса, телефон, адреса електронної пошти суб’єкта;
  6. ідентифікатор друкованого медіа в Реєстрі (у разі реєстрації такого медіа).
Зареєстровані суб’єкти у сфері друкованих медіа зобов’язані надсилати до Національної ради контрольні примірники кожного випуску друкованого медіа в електронній формі (за наявності) та на запит Національної ради безоплатно надсилати їй контрольний примірник конкретного випуску відповідного друкованого медіа у друкованій формі.

Чи можливо внести зміни у Реєстр суб’єктів у сфері медіа?

Так, реєстрант зобов’язаний протягом 10 днів звернутися до Національної ради із заявою про внесення змін пов'язаних з реорганізацією та/або змінами у структурі власності, а також за умови будь-яких інших змін до Реєстру,

За внесення змін до Реєстру, стягується плата у розмірі 1 прожиткового мінімуму працездатних осіб станом на 1 січня року, в якому подається заява. У 2023 році плата складає 2684 грн.

Національна рада протягом одного місяця з дня отримання заяви та за наявності підтвердження сплати плати за внесення змін до Реєстру вносить відповідні відомості до Реєстру.

У разі змін:

  • місцезнаходження;
  • контактних даних (телефону, адреси, електронної пошти);
  • керівника,

реєстрант упродовж п’яти робочих днів із дня настання таких змін повідомляє про це Національну раду шляхом надсилання інформації із зазначенням змін, що відбулись.

Плата за внесення цих змін не справляється.

Чи можливо скасувати реєстрацію друкованого медіа?

Так, реєстрацію можливо скасувати. Для цього необхідно подати відповідну заяву до Національної рада з питань телебачення і радіомовлення.

Порядок реєстрації друкованого медіа

  1. Підготовка документів від 1 р.д.
    • консультації
    • підготовка документів
    • підписання заяви
    • сплата державного мита
  2. Подання документів до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення 1 р.д.
  3. Отримання повідомлення про реєстрацію друкованого медіа до 30 к.д.
    внесення інформації про друковане ЗМІ до Реєстру суб’єктів у сфері медіа

Перелік документів, необхідних для реєстрації ЗМІ

1. Заява для реєстрації ЗМІ
Оригінал
2. Паспорт та картка платника податків
Копія
Якщо засновник фізична особа
3. Виписка з ЄДР та статут
Копія
Якщо засновник юридична особа

Питання та коментарі

Сергій
Скажіть, будь ласка, якщо в Мінюсті зареєстрована газета чи можливо її перереєструвати на онлайн медіа, наприклад "новинний сайт" і чи потрібно платити державний збір?
Justicon
Доброго дня! Газету можна перереєструвати лише на друковане ЗМІ за новими правилами. За перереєстрацію державний платіж справлятись не буде. Онлайн медіа можна зареєструвати окремо, паралельно з перереєстрацією газети. При реєстрації онлайн медіа оплата державного збору є обов'язковою. Звертайтесь, будем раді допомогти!
Тітова Галина
До кого можна звернутися з питань зміни назви газети з російської на українську мову та зміну мови видання, а також перереєстрації ЗМІ?
Justicon
Доброго дня. Ми можемо вам допомогти, для цього нам необхідно спершу побачити ваше свідоцтво про реєстрацію.
Алина
добрый вечер! Скажите, а регистрация СМИ происходит по юрадресу или без разницы? Если по юр адресу, то сколько стоят Ваши услуги по составлению всего пакета документов, а мы сами подадим? Я так понимаю, что по факту мы получаем свидетельство и лицензия не нужна?
Justicon
Добрый день, Алина. Орган, который регистрирует сми зависит от сферы распространения вашего сми. Если сфера распространения общегосударственная, региональная (две и больше областей) и/или зарубежная, регистрирует главное управление министерства Юстиции в г. Киеве. Если сфера распространения в одном городе или одной области, то регистрируют структурные подразделения Главных управлений юстиции Министерства Юстиции в областях. Стоимость подготовки документов на данный момент составляет 2000 грн.
Александр
Можно ли зарегистрировать интернет-издание или это возможно только для печатного издания?
Justicon
Добрый день. При регистрации печатного СМИ, распространение только в печатной форме, например в виде газеты, журнала. Если необходимо в интернете распространять информации тогда необходимо регистрировать информационное агентство.
Евгений
Т.е. даже если я буду всеми в одном лице, то мне, в лучшем случае, придется платить налоги с минималки? Печально, но спасибо вам большое за информацию!
Justicon
Были рады Вам помочь!
Евгений
Если я зарегистрирую СМИ и назначу себя главредом, а также журналистом, 1) нужно ли мне будет платитт себе зарплату (и соответственно налоги), и вообще, 2) нужно ли платить какие-то налоги как учредитель СМИ?
Justicon
Здравствуйте! Деятельность предприятия не возможна без официально принятых сотрудников, а сотруднику предприятие по законодательству обязано выплачивать вознаграждение в виде заработной платы. При начислении такого вознаграждения предприятие обязательно платить налоги в бюджет. В Вашем случае, на предприятии обязательно должен быть директор, который и будет выполнять все работы (главреда, и журналиста) самостоятельно, начисляя и выплачивая себе зарплату и соответственно налоги. Если Вы хотите, чтобы главред и журналист были отдельными должностями, то Вы можете оформить дополнительных сотрудников. Так же по результату года предприятие, получившее прибыль, платит налог на прибыль. Учредители никаких налогов не платят. С уважением, специалист отдела бухгалтерского обслуживания Павлина
Ярослав
Зарегистрировав сми, я могу быть главредом и журналистом одном лице? как изготовить удостоверения главреда, журналиста.
Justicon
Добрый день. Сфера печатных средств массовой информации в Украине регулируется Законом Украины "О печатных средствах массовой информации". В законе нет запрета на занятие одним человеком должности главного редактора и журналиста. Редакционное удостоверение журналиста выдается редакцией СМИ или учредителем СМИ. Также можно получить удостоверение журналиста в профессиональном объединении журналиста, например в Киевском http://knmpu.org/yak-nabuti-chlenstva-knmpu/