Потрібно узаконити самовільну забудову? Оформимо самобуд будь-якої складності
Необхідно узаконити самобуд (самовільне будівництво)?
Без належного оформлення самобуду Ви - усього лише власник матеріалів. За експлуатацію такого об'єкта законодавством України передбачена адміністративна відповідальність.
Розпорядження самобудом (продаж, дарування, оренда, навіть спадкоємство) неможливе. Поки самобуд належним чином не оформлений - для держави він не існує.
Є декілька варіантів як узаконити самобуд:
1. Через суд. Припустимо, суд визнає за Вами право власності на об'єкт. Законодавство України встановлює, що:
Отже, саме по собі рішення суду не надає права ні експлуатувати, ні тим більше розпоряджатися цією нерухомістю. Потрібне отримання усієї документації в ДАБК. Також треба врахувати, що рішення суду може бути оскаржене.
2. Оформлення законного будівельного об'єкта
Залежно від категорії складності об'єкта необхідно буде пройти передбачені для будівництва нового об'єкта етапи:
Після проходження усіх вищеперелічених етапів Ви станете повноправним власником нерухомого майна, зможете розпорядитися ним на власний розсуд і уникнете безлічі проблем.
3. Спрощена процедура узаконення (для житлових будинків, побудованих до 1992 року)
До 1992 року в Україні не існувало законодавчої вимоги обов'язкового введення в експлуатацію приватних будинків. Для того, щоб узаконити такий об'єкт сьогодні, необхідно провести технічну інвентаризацію, виготовити техпаспорт, отримати рішення про привласнення адреси і звернутися в Державну реєстраційну службу для реєстрації права власності.
Для визначення вартості послуг Ви можете надати інформацію згідно з опитувачем:
1. Адреса об'єкта |
|
2. Назва об'єкта |
|
3.Площа об'єкта |
|
4. По можливості - фото об'єкта, проект, за яким здійснювалося будівництво |
|
Ваш коментар |
|
Вартість послуг залежить від місцезнаходження, площі об'єкта, наявності необхідної документації.
Звертайтеся, і ми гарантовано досягнемо бажаного вами результату!
Самовільним вважається об'єкт будівництва, якщо він був побудований або будується:
Особа, що здійснила самовільне будівництво, не отримує на нього право власності.
Суд може визнати за особою, яка здійснила самовільне будівництво на земельній ділянці, право власності на таке майно за умови надання земельної ділянки під вже побудоване нерухоме майно.
При виявленні істотного відхилення від проекту або порушень будівельних норм і правил суд за позовом відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування може своїм рішенням зобов'язати особу, що здійснила будівництво, провести відповідну перебудову. Якщо проведення такої перебудови неможливе або особа відмовляється від її проведення, об'єкт за рішенням суду підлягає зносу за рахунок особи, яка здійснила (здійснює) будівництво.
Для оформлення законного об'єкта необхідно пройти наступні етапи:
1. Отримання будівельного паспорта або містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.
Будівельний паспорт визначає містобудівні і архітектурні вимоги до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище за два поверхи з площею до 300 м2, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою і озеленення земельної ділянки.
У Києві надання будівельного паспорта здійснює Департамент містобудування і архітектури Київської міської державної адміністрації. Впродовж 10 робочих днів після подання заяви Департамент містобудування і архітектури видає будівельний паспорт або відмовляє в його видачі.
Після направлення замовником згідно із статтею 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» повідомлення про початок виконання будівельних робіт в ДАБК будівельний паспорт є основою для виконання будівельних робіт.
Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки - документ, який містить комплекс планувальних і архітектурних вимог до проектування і будівництва за кількістю поверхів і щільності забудови, відступам будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, його благоустрою і озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва.
Видачу містобудівних умов і обмежень в Києві здійснює Департамент містобудування і архітектури.
2. Розробка і затвердження проектної документації.
Експертиза проектів у більшості випадків не проводиться (для об'єктів І - ІІІ категорії складності). Її проведення можливе за бажанням замовника.
Замовник будівництва сам вибирає проектувальника, укладає з ним договір. Проектувальник - юридична особа, що має у своєму складі виконавців, які отримали кваліфікаційний сертифікат, або фізична особа - сертифікований виконавець.
Проектна документація затверджується Замовником будівництва і не вимагає узгодження з державними органами, органами місцевого самоврядування.
3. Отримання дозвільної документації на початок виконання будівельних робіт.
Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що підтверджує право власності або користування земельною ділянкою або договори суперфіція і:
4. Проведення технічної інвентаризації з виготовленням технічного паспорта
Технічна інвентаризація - комплекс робіт з обстеження і оцінки технічного стану наявних об'єктів, визначення їх фактичної площі, об'єму і установка вартості об'єктів.
Технічна інвентаризація проводиться:
В інших випадках проведення технічної інвентаризації здійснюється за бажанням замовника.
На підставі матеріалів інвентаризації складається інвентаризаційна справа і технічний паспорт, в яких відображаються технічні дані про приміщення з описом матеріалів стін, перегородок, кількості кімнат, площі; вказується інвентаризаційна вартість об'єкта на момент видачі документа і тому подібне.
5. Введення об'єкта в експлуатацію
Порядок прийняття в експлуатацію залежить від категорії складності об'єкта:
Для об'єктів I - III категорій складності і об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, введення в експлуатацію здійснюється шляхом реєстрації органом ДАБК наданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
Для об'єктів IV і V категорій складності введення в експлуатацію здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі органами ДАБК сертифіката.
6. Отримання рішення відносно пайової участі, отримання рішення про привласнення адреси об'єкту (при необхідності).
7. Реєстрація нерухомості в Державній реєстраційній службі з отриманням Свідоцтва про право власності
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обмежень таких прав шляхом внесення запису в Державний реєстр.
Процедура державної реєстрації проводиться в такому порядку:
З моменту отримання свідоцтва про право власності Ви отримуєте усі майнові права на такий об'єкт і можете розпорядитися ним за своїм бажанням.
Інформація про об'єкт:
адреса, площа, опис, по можливості - фотоЮридична компанія «ЮСТІКОН», маючи багаторічний досвід, пропонує Вам повний комплекс послуг з введення оформленню об'єктів будівництва по усій території України.
Питання та коментарі