Посвідка на постійне проживання в Україні
Оформлення постійної посвідки з нами це:
Стисло про послугу
1) Посвідка на постійне проживання в Україні – документ, що надає право безстроково проживати на території України та підтверджує максимальний перелік прав, який може бути надано нерезиденту.
2) Постійна посвідка на проживання в Україні дає такі права:
- проживати на території України без обмежень в часі
- відвідувати країну без лімітів по кількості відвідувань
- на працевлаштування без отримання відповідного дозволу
- отримання візи на території України для поїздки за кордон
3) Підставою для отримання посвідки є дозвіл на імміграцію, який надає Державна міграційна служба. Право на отримання дозволу на імміграцію надається для певних категорій іноземців, вичерпний перелік яких можна знайти нижче, у детальному описі послуги.
4) Дія постійної посвідки на проживання в формі книжечки безстрокова і необхідності переоформляти її через деякий час немає, а в разі отримання посвідки на проживання з 1 червня 2018 року в фомі ID карти, встановлюється термін дії посвідки - 10 років.
5) Термін оформлення посвідки на постійне проживання іноземця в Україні залежить від підстав заявника, але максимальний термін, протягом якого міграційна служба повинна прийняти рішення - один рік.
ВАЖНО
Наша компанія допоможе отримати посвідку на постійне проживання в Україні швидко та без зайвого клопоту. Звертайтесь, консультації безкоштовні!
Вартість послуг
- Консультація
- Підготовка пакету документів
- 1 р.д. - 5000 грн
- Подача пакету документів в органи Міграційної служби
- Контроль процесу оформлення дозволу на імміграцію
- Отримання дозволу на імміграцію
- Подача документів для оформлення посвідки
- Супровід при отриманні посвідки на постійне проживання
- від 3 міс. - 7000 грн
- Сплата державного мита
- 900 грн
- Сервісний збір (при оформленні через ДП "Документ")
- 1100 грн
- Підтвердження кваліфікації висококваліфікованого спеціаліста
- 5000 грн
- Переклад документів на українську мову, засвідчений нотаріально
- від 1000 грн. (залежить від мови)
- Супровід заключення договору оренди: З правом реєстрації місця проживання (на 1 рік)
- від 8000 грн
- Оформлення довіреності на співробітників нашої компанії
- від 550 грн
- Виїзд нотаріуса
- від 700 грн
Детально про послугу
Що таке посвідка на постійне проживання?
Посвідка на постійне проживання – документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує право на постійне проживання в Україні.
Хто має право отримати посвідку на постійне проживання в Україні?
У Законі України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» визначено, що право на отримання посвідки на постійне проживання в Україні мають:
Категорія іноземців | Підстави для видачі посвідки |
1. Іноземці, які іммігрували в Україну на постійне проживання | Дозвіл на імміграцію в Україну |
2. Іноземці, які постійно проживали на території України до прийняття рішення про припинення громадянства України і після прийняття такого рішення залишилися постійно проживати на її території | Припинення громадянства України, рішення про яке приймається указом Президента України |
Отже, отримати право на постійне проживання в Україні, та відповідно, посвідку на постійне проживання можуть або колишні громадяни України, які припинили громадянство, але залишились постійно проживати в Україні, або іноземці, які отримали дозвіл на імміграцію.
Хто конкретно може отримати | Пояснення |
---|---|
Чоловік чи дружина, діти та батьки громадян України |
|
Чоловік чи дружина, неповнолітні діти та батьки іммігранта |
|
Брат, сестра, дід, баба, онук, онука громадян України |
|
Особи, що мають територіальне походження з України |
|
Особи, які раніше перебували в громадянстві України |
|
Закордонні українці, їх чоловік чи дружина, їх діти |
|
Інвестори в економіку України |
|
Особи, що постраждали від торгівлі людьми |
|
Іноземці, які прослужили у Збройних Силах України |
|
Опікуни громадян України, або ті хто перебуває під опікою громадян України |
|
Висококваліфіковані спеціалісти і робітники, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України |
|
Діячі науки та культури, імміграція яких відповідає інтересам України |
|
Особам, імміграція яких становить державний інтерес для України |
|
Особам без громадянства |
|
Порядок оформлення посвідки на постійне проживання в Україні
- Підготовка 1-2 р.д.
- консультації
- підготовка необхідного пакету документів
- Подача документів для отримання дозволу на імміграцію 1 р.д.
подача документів до Міграційної служби
(дозволяється тільки особиста подача заявником) - Прийняття рішення по дозволу на імміграцію до 1 року перевірка Міграційною службою документів та прийняття рішення щодо видачі дозволу на імміграцію чи відмови у видачі
- Подача документів для отримання посвідки на постійне проживання 1 р.д.
подача документів до Міграційної служби
(дозволяється тільки особиста подача заявником) - Прийняття рішення по видачі посвідки на постійне проживання 15 р.д. перевірка Міграційною службою документів та прийняття рішення щодо видачі посвідки на постійне проживання чи відмови у видачі
- Отримання посвідки на постійне проживання 1 р.д.
- для отримання посвідки іноземець пред’являє паспорт (посвідка видається іноземцеві – виключно особисто)
- іноземець проставляє у посвідці свій підпис, після цього сторінка даних ламінується
- на останній вільній сторінці паспорту проставляється відмітка про отримання посвідки (за бажанням іноземця така відмітка може проставлятися у вкладному талоні)
Що таке дозвіл на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію – це рішення Міграційної служби України, яким іноземцю надається право на імміграцію, тобто на прибуття в Україну у встановленому законом порядку на постійне проживання.
Хто має право отримати дозвіл на імміграцію?
Право на отримання дозволу на імміграцію надається для чітко визначених категорій іммігрантів. Іноземці, які мають право на отримання дозволу на імміграцію розподіляються на дві групи: ті що отримують дозвіл у межах квоти імміграції або ті що отримують таке право поза квотою.
Дозвіл на імміграцію надається в межах квоти імміграції наступним категоріям іммігрантів:
- діячі науки та культури, імміграція яких відповідає інтересам України
- висококваліфіковані спеціалісти і робітники, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України
- особи, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України на суму не менше 100 тисяч доларів США;
- особи, які є повнорідними братом чи сестрою, дідом чи бабою, онуком чи онукою громадян України;
- особи, які раніше перебували в громадянстві України;
- батьки, чоловік (дружина) іммігранта та його неповнолітні діти;
- особи, які безперервно прожили на території України протягом трьох років від дня надання їм статусу особи, що постраждала від торгівлі людьми;
- особи, які прослужили у Збройних Силах України три і більше років.
Дозвіл на імміграцію поза квотою імміграції надається:
- одному з подружжя, якщо другий з подружжя, з яким він перебуває в шлюбі понад два роки є громадянином України, дітям або батькам громадян України;
- особам, які є опікунами громадян України, або перебувають під опікою громадян України;
- особам, що мають право на набуття громадянства України за територіальним походженням;
- особам, імміграція яких становить державний інтерес для України;
- закордонним українцям, подружжям закордонних українців, їх дітям у разі їх спільного в'їзду та перебування на території України.
Квота імміграції – це визначена Кабінетом Міністрів України гранична кількість іноземців й осіб без громадянства, яким передбачено надати дозвіл на імміграцію протягом календарного року.
Кабінет Міністрів України встановлює квоту імміграції на кожний календарний рік. Переглянути квоту імміграції на 2021 рік можна тут
Хто приймає рішення щодо видачі дозволу на імміграцію?
1. ДМС – щодо наступних категорій іммігрантів:
- діячі науки та культури, імміграція яких відповідає інтересам України;
- особи, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США;
- особи, імміграція яких становить державний інтерес;
- інші категорії іммігрантів (за необхідності, ДМС має відповідне право).
2. територіальні органи ДМС - щодо наступних категорій іммігрантів:
- висококваліфіковані спеціалісти і робітники, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України;
- особи, які є повнорідними братом чи сестрою, дідом чи бабою, онуком чи онукою громадян України;
- особи, які раніше перебували в громадянстві України;
- батьки, чоловік (дружина) іммігранта та його неповнолітні діти;
- особи, які безперервно проживали на території України протягом трьох років з дня встановлення для них статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми.
У разі необхідності територіальні органи можуть приймати рішення, стосовно іммігрантів, прийняття рішень щодо яких належить до компетенції територіальних підрозділів;
3. територіальні підрозділи ДМС – щодо наступних категорій іммігрантів:
- один з подружжя, якщо другий з подружжя, з яким він перебуває у шлюбі понад два роки, є громадянином України, діти і батьки громадян України;
- особи, які є опікунами чи піклувальниками громадян України або перебувають під опікою чи піклуванням громадян України;
- особи, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походженням;
- закордонні українці, подружжя закордонних українців, їхні діти у разі їх спільного в’їзду та перебування на території України.
Яка процедура прийняття рішення щодо дозволу на імміграцію для іноземця?
1. Територіальні підрозділи за місцем проживання приймають від іноземця особисто документи для отримання дозволу на імміграцію та:
a) формують справи, перевіряють підстави, законність перебування в Україні, справжність поданих документів та відповідність, їх оформлення вимогам законодавства, у разі потреби погоджують це питання з органами місцевого самоврядування, у межах своєї компетенції з'ясовують питання щодо наявності чи відсутності підстав для відмови у наданні дозволу на імміграцію;
b) здійснюють провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію (по категоріях іммігрантів, що належать до компетенції територіальних підрозділів);
c) у місячний термін надсилають інформацію про результати розгляду та матеріали справи до територіальних органів (по категоріям іммігрантів, що належать до компетенції ДМС чи територіальних органів).
2. Територіальні органи і підрозділи після отримання документів:
a) перевіряють у місячний термін правильність їх оформлення, з'ясовують у межах своєї компетенції питання щодо наявності чи відсутності підстав для відмови у наданні дозволу на імміграцію, надсилають відповідні запити до МВС, органів Національної поліції, регіональних органів СБУ, Укрбюро Інтерполу та Держприкордонслужби;
b) аналізують у місячний термін отриману від зазначених вище органів інформацію та на підставі матеріалів справи приймають рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову у наданні такого дозволу (по категоріях іммігрантів, що належать до компетенції територіальних органів);
c) у місячний термін надсилають інформацію про результати розгляду та матеріали справи до ДМС (по категоріях іммігрантів, що належать до компетенції ДМС).
3. ДМС після отримання документів:
a) перевіряє у місячний термін правильність оформлення документів, вивчає відповідність наведених підстав, з'ясовує питання щодо наявності чи відсутності підстав для відмови у наданні дозволу на імміграцію, у разі потреби, надсилає запит до МВС, органів Національної поліції, СБУ та Укрбюро Інтерполу. Запит до Держприкордонслужби надсилається тільки стосовно тих осіб, клопотання яких надійшли через МЗС.
b) аналізує у місячний термін отриману від вищезазначених органів інформацію та на підставі матеріалів справи приймає рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову у наданні такого дозволу.
- У день прийняття рішення щодо надання дозволу на імміграцію особам, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України на суму не менше 100 тис. доларів США, ДМС перевіряє в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про державну реєстрацію юридичної особи, копія статуту якої подана іноземним інвестором, актуальні на дату прийняття рішення.
- МВС, Національна поліція, СБУ, Укрбюро Інтерполу та Держприкордонслужба у місячний строк після надходження запитів проводять перевірку з метою виявлення осіб, яким дозвіл на імміграцію не надається. Про результати перевірки інформується орган, який надіслав запит.
- Термін розгляду може бути продовжений, але не більше ніж на один місяць. Термін розгляду заяви про надання дозволу на імміграцію не може перевищувати одного року з дня її подання.
- Органи, які прийняли рішення про надання дозволу на імміграцію або про відмову у наданні такого дозволу, надсилають його копію протягом двох тижнів безпосередньо заявнику
Які підстави для відмови у наданні дозволу на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію не надається:
- особам, засудженим до позбавлення волі на строк більше одного року за вчинення діяння, що відповідно до законів України визнається злочином, якщо судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку;
- особам, які вчинили злочин проти миру, воєнний злочин або злочин проти людяності та людства, як їх визначено в міжнародному праві, або розшукуються у зв'язку із вчиненням діяння, що відповідно до законів України визнається тяжким злочином, або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, досудове розслідування якого не закінчено;
- особам, хворим на хронічний алкоголізм, токсикоманію, наркоманію або інфекційні захворювання, перелік яких визначено Міністерством охорони здоров’я України;
- особам, які в заявах про надання дозволу на імміграцію зазначили свідомо неправдиві відомості чи подали підроблені документи;
- особам, яким на підставі закону заборонено в'їзд на територію України.
Які підстави для скасування дозволу на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію може бути скасовано, якщо:
- з'ясується, що його надано на підставі свідомо неправдивих відомостей, підроблених документів чи документів, що втратили чинність;
- іммігранта засуджено в Україні до позбавлення волі на строк більше одного року і вирок суду набрав законної сили;
- дії іммігранта становлять загрозу національній безпеці України, громадському порядку в Україні;
- скасування є необхідним для охорони здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України;
- іммігрант порушив законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
Чи можна повторно подати заяву про надання дозволу на імміграцію?
Повторно подати заяву про надання дозволу на імміграцію можна не раніше ніж через рік з дня прийняття рішення про відмову у наданні дозволу на імміграцію чи його скасування.
Що робити після отримання дозволу на імміграцію в Україну?
Після отримання дозволу на імміграцію потрібно отримати посвідку на постійне проживання, яка і є документом, що підтверджує право на постійне проживання в Україні.
Іноземцям, які перебувають на законних підставах в Україні не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення легального терміну перебування потрібно звернутися в підрозділ ГМС за місцем проживання для оформлення посвідки.
Іноземцям, які постійно проживають за межами України для отримання посвідки потрібно протягом дії дозволу (один рік з моменту видачі) отримати довгострокову візу (за винятком країн, для громадян яких немає необхідності оформляти візу типу Д) і не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення легального терміну перебування звернутися в ГМС за місцем проживання для оформлення посвідки.
Яка процедура отримання посвідки на постійне проживання?
За результатами розгляду заяви, протягом п'ятнадцяти днів, Головою ДМС чи його заступником, або начальником територіального органу або підрозділу ДМС чи його заступником приймається рішення про видачу або відмову у видачі посвідки.
Посвідка на постійне проживання видається особисто заявникові під розписку після пред’явлення ним паспортного документа. Під час видачі посвідки заявник проставляє у ній свій підпис, після цього сторінка даних ламінується. На останній вільній сторінці паспортного документа, або у вкладному талоні до паспортного документа проставляється відмітка про отримання посвідки, яка засвідчується печаткою.
Іммігранти, які отримали посвідки, протягом 30 календарних днів повинні зареєструвати місце свого постійного проживання, а у разі зміни місця проживання перереєструвати його в порядку, встановленому Законом України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”.
З якого віку можна отримати посвідку на постійне проживання?
Згідно з новими правилами постійна посвідка на проживання оформляється іноземцям та особам без громадянства незалежно від віку.
Який строк дії посвідки на постійне проживання?
Термін дії посвідки на постійне проживання, згідно з оновленим законодавством, - 10 років.
У яких випадках здійснюється обмін посвідки?
Обмін посвідки здійснюється у разі:
- закінчення строку дії;
- зміни прізвища, імені та по батькові іноземця та особи без громадянства, тощо;
- установлення розбіжностей у записах (невідповідності внесених до посвідки записів записам в інших документах);
- непридатності посвідки до користування (пошкодження з різних причин, тощо);
- в разі досягнення іноземцем 25- і 45-річного віку.
Подати документи на обмін посвідки на постійне проживання іноземець повинен не пізніше ніж через місяць після виникнення відповідних підстав, і не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення терміну дії в разі, якщо обмін проводитися в зв'язку із закінченням строку дії. Посвідка, обмін якої не проведено у встановлені терміни, визнається недійсною.
Перелік документів для оформлення дозволу на іміграцію та посвідки на постійне проживання
1. Паспорт іноземця
2. Переклад паспорта іноземця
3. Відомості про склад сім'ї, копія свідоцтва про шлюб (якщо особа, яка подає заяву, перебуває в шлюбі)
4. Заява чоловіка (дружини), про те, що він (вона) не заперечує проти імміграції дітей разом з батьком (матір'ю)
5. Документ про місце проживання в Україні та за кордоном
6. Медичні довідки про те, що особа не є хворою на:
- СНІД;
- туберкульоз;
- хронічний алкоголізм, токсикоманію, наркоманію;
- інфекційні захворювання (дифтерія, менінгокок, патогенні ентеробактерії)
За винятком:
- чоловіка чи дружини громадян України (за умови, що у шлюбі більше двох років)
- дітей і батьків громадян України
- осіб, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походженням
7. Довідка про відсутність судимості на території країни громадянства
Подають особи, які постійно проживають за межами України за винятком:
- чоловіка чи дружини громадян України (за умови що шлюбу більше двох років)
- дітей і батьків громадян України
- осіб, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походженням
8. Квитанція про оплату державного мита й послуг міграційної служби
1. Правовстановлюючий документ на житлове приміщення
2. Заява – згода власника/ків на реєстрацію
3. Паспорт власника/ків
4. Посвідка на тимчасове проживання + довідка про реєстрацію місця проживання
1. Документ, який підтверджує підтримку клопотання центральним органом виконавчої влади України
1. Документи, які підтверджують відповідність рівня кваліфікації фахівця або робітника вимогам, передбаченим у переліку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань праці й соціальної політики
1. Статут
2. Зареєстровані договори про інвестиційну діяльність
3. Довідка банку про надходження іноземної інвестиції в економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менше 100 (ста) тисяч доларів США
1. Документи, які засвідчують родинні стосунки з громадянином України
1. Довідка про припинення громадянства України
1. Документи, які засвідчують родинні стосунки заявника з іммігрантом
2. Документ про те, що іммігрант не заперечує проти імміграції заявника й гарантує фінансове забезпечення на рівні не нижчому від прожиткового мінімуму, установленого в Україні
1. Документ, який підтверджує статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми
2. Документ, який підтверджує факт безперервного проживання особи на законних підставах на території України протягом трьох років з дня надання їй статусу особи, яка постраждала від торгівлі
1. Документ, що підтверджує факт проходження військової служби у Збройних Силах України
1. Документи про призначення опікунами над громадянами України або про встановлення над ними опіки громадянина України
1. Документи, які підтверджують право особи на набуття громадянства України за територіальним походженням
1. Заява центрального органу виконавчої влади України про те, що імміграція особи становить державний інтерес для України
1. Документи, що підтверджують отримання статусу закордонних українців або копії документів, що засвідчують їх родинні стосунки із закордонними українцями
1. Паспорт іноземця
оригінал паспорта після пред’явлення повертається
в залежності від держави громадянства, має бути наявна віза типу Д, або штампи з перетинами кордну України за останні 180 днів
2. Переклад паспорта іноземця
3. Копія дозволу на імміграцію
-
- У разі потреби, відповідні територіальні органі і підрозділи, що забезпечують процеси з питань імміграції, можуть затребувати інші документи, які уточнюють наявність підстав для надання дозволу на імміграцію, якщо це не суперечить Закону України "Про імміграцію", а також запросити для бесіди заявників або інших осіб.
- Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації у встановленому порядку, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України.
- Документи, відомості за якими можуть змінюватися, можуть бути подані протягом шести місяців від дня їх видачі.
Законодавство
- Закон України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»
- Закон України «Про імміграцію»
- Постанова КМ України від 26 грудня 2002 р. № 1983 «Про затвердження Порядку формування квоти імміграції, Порядку провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію і поданнями про його скасування та виконання прийнятих рішень»
- Постанова КМ України від 28 березня 2012 року № 251 «Про затвердження Порядку оформлення, виготовлення й видачі посвідки на постійне проживання й посвідки на тимчасове проживання й технічного опису їх бланків і внесення змін у постанову Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2002 р. № 1983»
- Наказ МВС України від 15 липня 2013 № 681 «Про затвердження Тимчасового порядку розгляду заяв для оформлення посвідки на постійне проживання й посвідки на тимчасове проживання»
- ПОРЯДОК оформлення, видачі, обміну, скасування, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсною та знищення посвідки на постійне проживання від 25.04.2018 р.
Зразки документів
Відповіді на популярні питання
Чи потрібно іноземцю відмовлятись від свого громадянства при оформленні постійної посвідки на проживання в Україні?
Ні, не потрібно, посвідка на постійне проживання підтверджує право постійно проживати на території України і до громадянства не має жодного відношення.
Чи може іноземець оформити закордонний паспорт України, маючи посвідку на постійне проживання в Україні?
Отримати закордонний паспорт в Україні можуть тільки громадяни України, іноземці з постійною посвідкою не є громадянами України, отже, й отримати паспорт громадянина України для виїзду за кодон не мають права.
Чи може іноземець з посвідкою на постійне проживання в Україні користуватися безвізовим режимом між Україною та ЄС?
Іноземець, який отримав посвідку на постійне проживання в Україні, не набуває право на безвізовий перетин кордону з країнами ЄС, таке право мають тільки громадяни України.
Якщо розлучитися після отримання посвідки на постійне проживання на підставі шлюбу з громадянином України чи втрачається право на посвідку?
Розірвання шлюбу не є підставою для анулювання дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання в Україні, які отримані за період перебування у шлюбі з громадянином України.
Якщо є посвідка на постійне проживання в Україні чи потрібно отримувати дозвільні документи для працевлаштування в Україні?
За наявності посвідки на постійне проживання в Україні немає необхідності оформлювати дозвіл на працевлаштування іноземців.
Чи обов’язково мати ідентифікаційний номер платника податків для оформлення посвідки на постійне проживання в Україні?
Для оформлення посвідки на постійне проживання в Україні не обов’язково надавати довідку про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків, проте, в разі його наявності, є можливість внести інформацію про відповідний ідентифікаційний номер до бланку посвідки.
Питання та коментарі