Посвідка на постійне проживання в Україні
Оформлення чи переоформлення постійної посвідки нового зразку з нами це:
Стисло про посвідку на постійне проживання
1) Посвідка на постійне проживання в Україні – документ, що надає іноземцю право безстроково проживати на території України та гарантує максимальний об'єм прав, який тільки може мати негромадянин України.
2) Посвідка на постійне проживання в Україні надає іноземцю такі права:
- проживати на території України без необхідності рахувати дні перебування та щорічно продовжувати документи;
- відвідувати Україну будь-яку кількість разів на рік або безвиїзно знаходитись в країні;
- працювати без дозволу на роботу;
- відкривати та вільно користуватись банківськими рахунками;
- сплачувати податки як податковий резидент;
- отримувати візи на території України для поїздок за кордон.
3) Підставою для отримання посвідки є дозвіл на імміграцію, який видає Державна міграційна служба України. Право на отримання дозволу на імміграцію передбачено для визначених категорій іноземців, вичерпний перелік яких можна знайти нижче у детальному описі послуги.
4) Дія посвідки на постійне проживання у формі книжечки — безстрокова, адже у посвідках старого зразка не зазначалась дата закінчення строку дії. Однак, таку посвідку необхідно переоформлювати після досягнення 25 чи 45 років.
5) Строк дії посвідки на постійне проживання у формі ID-карти — 10 років. Бланк такої посвідки потрібно обмінювати (продовжувати посвідку) на новий не пізніше ніж за 15 робочих днів до дати її закінчення. При цьому повторно отримувати дозвіл на імміграцію не потрібно.
6) Термін оформлення посвідки на постійне проживання залежить від підстав. У будь-якому випадку, максимальний термін, протягом якого Міграційна служба повинна прийняти рішення — один рік.
7) Якщо маєте посвідку на постійне проживання старого зразка, її необхідно замінити на посвідку в формі ID-карти протягом 1 місяця за наступних обставин:
- досягнення 25 років;
- досягнення 45 років;
- зміна складових повного імені (прізвище, ім'я);
- зміна транслітерації імені (приміром, було Anastasiya, а стало - Anastasiia);
- а також у будь-який час, якщо посвідка непридатна до використання (порвана, заламінована, затерте фото чи особисті дані).
Наша компанія допоможе зібрати необхідний пакет документів та отримати посвідку на постійне проживання в Україні швидко та без зайвого клопоту.
Звертайтеся - консультація безкоштовна!
Вартість оформлення ПМП в Україні
- Консультація
- Підготовка документів для оформлення дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання
- Подача пакета документів до Міграційної служби у супроводі юриста
- Контроль процесу оформлення та отримання копії дозволу на імміграцію
- Подача документів та отримання посвідки на постійне проживання у супроводі юриста
- 14900 грн
- Сплата державних мит
- 1300 грн
- Підтвердження кваліфікації висококваліфікованого спеціаліста
- 5000 грн
- Переклад необхідних документів на українську мову, засвідчений нотаріально
- від 400 грн (залежить від об'єму та мови)
- Пошук адреси для подачі документів у м.Київ
- договірна
- Оформлення довіреності на співробітників нашої компанії
- від 550 грн
- Консультація
- Перевірка наявних та допомога в оформленні документів, яких бракує
- Формування пакета документів для подачі на дозвіл на імміграцію
- Супровід юриста при подачі документів до Міграційної служби та сплата державного мита
- Детальна інструкція по самостійному контролю процесу оформлення дозволу на імміграцію та отриманню посвідки на постійне проживання
- 6500 грн
- Переклад необхідних документів на українську мову, засвідчений нотаріально
- від 400 грн (залежить від об'єму та мови)
- Консультація
- Підготовка пакету документів
- Подача пакету документів до Міграційної служби
- Контроль оформлення посвідки на постійне проживання
- Супровід при отриманні посвідки
- 3500 грн
- Переклад паспорта іноземця на українську мову, засвідчений нотаріально
- 400 грн
- Сплата державного мита
- 1200 грн
- Сервісний збір (при оформленні через ДП "Документ")
- 1600 грн
- Персональна консультація щодо підстав для імміграції
- Перевірка наявних документів, інструкція по оформленню документів, що бракує
- Аналіз перспектив отримання дозволу на імміграцію
- Практичні поради щодо процесу оформлення дозволу на імміграцію, продовження строків перебування, отримання візи типу D та посвідки на постійне проживання від юриста-практика
- 2500 грн (у разі, якщо надалі ви замовите повний супровід оформлення документів — ми віднімемо вартість цієї консультації від вартості наших послуг)
Детально про посвідку на постійне проживання
Що таке посвідка на постійне проживання?
Посвідка на постійне проживання – документ, що посвідчує особу іноземця або особу без громадянства та підтверджує право на постійне проживання в Україні.
Хто має право отримати посвідку на постійне проживання в Україні?
У Законі України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» визначено, що право на отримання посвідки на постійне проживання в Україні мають:
Категорія іноземців | Підстави для видачі посвідки |
1. Іноземці, які іммігрували в Україну на постійне проживання | Дозвіл на імміграцію в Україну |
2. Іноземці, які постійно проживали на території України до прийняття рішення про припинення громадянства України і після прийняття такого рішення залишилися постійно проживати на її території | Припинення громадянства України, рішення про яке приймається указом Президента України |
Отже, отримати право на постійне проживання в Україні, та відповідно, посвідку на постійне проживання можуть або колишні громадяни України, які припинили громадянство, але залишились постійно проживати в Україні, або іноземці, які отримали дозвіл на імміграцію.
Що таке дозвіл на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію – це рішення Міграційної Служби України, яким іноземцю надається право іммігрувати в Україну, — тобто переїхати на постійне проживання в Україну та оформити посвідку на постійне проживання.
Певні категорії іноземців держава не обмежує в кількості звернень протягом року, інші ж можуть подавати документи на оформлення дозволу тільки у межах квоти імміграції.
Квота — це своєрідний ліміт на кількість осіб, які можуть подати документи на імміграцію протягом календарного року.
Хто має право отримати дозвіл на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію можуть отримати чітко визначені категорії іноземців та осіб без громадянства, перелік яких наведено у таблиці нижче:
Хто має право отримати дозвіл на імміграцію | Нюанси |
---|---|
Чоловік чи дружина, діти та батьки громадян України |
|
Чоловік чи дружина, неповнолітні діти та батьки іммігранта |
|
Брат, сестра, дід, баба, онук, онука громадян України |
|
Особи, що мають територіальне походження з України |
|
Особи, які раніше перебували в громадянстві України |
|
Закордонні українці, їх чоловік чи дружина, їх діти |
|
Інвестори в економіку України |
|
Особи, що постраждали від торгівлі людьми |
|
Іноземці, які служили/служать у Збройних Силах України |
|
Опікуни громадян України, або ті хто перебуває під опікою громадян України |
|
Висококваліфіковані спеціалісти і робітники, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України |
|
Діячі науки та культури, імміграція яких відповідає інтересам України |
|
Особи, імміграція яких становить державний інтерес для України |
|
Особи без громадянства |
|
Порядок оформлення посвідки на постійне проживання в Україні
- Підготовка документів від 1 р.д.
- консультації
- підготовка необхідних документів, заяв, перекладів на українську мову та їх засвідчення
- Подача документів для отримання дозволу на імміграцію 1 р.д.
особисто іноземець у супроводі юриста подає документи до Міграційної служби
- Розгляд документів Міграційною службою до 1 року
- перевірка Міграційною службою документів
- перевірка заявника іншими державними органами (СБУ, Нацполіція тощо)
- прийняття рішення щодо видачі дозволу на імміграцію чи відмови у видачі
- Отримання копії дозволу на імміграцію до 2 тижнів подача заяви до Міграційної служби з проханням надати копій дозволу на імміграцію
- Подача документів для отримання посвідки на постійне проживання 1 р.д.
- особисто іноземець у супроводі юриста подає документи до Міграційної служби або ДП Документ
- при подачі іноземця фотографують, знімають відбитки пальців, відцифровують підпис
- у разі, якщо у заявника до цього не було посвідки на тимчасове проживання або продовження строків перебування, необхідно перед подачею документів на посвідку, необхідно отримати візу типу D-01 (за винятком громадян Азербайджану, Білорусії, Вірменії, Грузії, Молдови, Узбекистану)
- Розгляд документів Міграційною службою та отримання посвідки на постійне проживання до 15 р.д.
- Міграційна служба перевіряє документи та надає дозвіл на видачу посвідки на постійне проживання
- іноземець верифікує посвідку відбитками пальців
- на останній вільній сторінці паспорту проставляється відмітка про отримання посвідки
Куди необхідно звертатися для оформлення дозволу на імміграцію?
Щоб оформити дозвіл на імміграцію, потрібно подати заяву та необхідний пакет документів до відділу Державної Міграційної Служби за місцем проживання заявника.
Який строк розгляду заяви про надання дозволу на імміграцію і який термін його дії?
Строк розгляду заяви про надання дозволу на імміграцію не може перевищувати одного року з дня її подання.
Під час розгляду заяви співробітники Міграційної служби перевіряють правильність оформлення поданих документів та надсилають запити в інші державні органи України.
Після прийняття рішення про надання дозволу на імміграцію чи відмову у наданні, Міграційна служба надсилає його копію протягом трьох робочих днів за адресою проживання заявника.
Дозвіл діє 1 рік (на період офіційного карантину в Україні - 2 роки), протягом якого необхідно подати документи для оформлення посвідки на постійне проживання. У разі, якщо іноземець у вказаний строк не звертається за оформленням посвідки, необхідно повторно проходити процедуру імміграції.
Крім безпоседерньо Міграційної Служби, особистість претиндента на імміграцію перевіряють МВС, Національна поліція, СБУ, Укрбюро Інтерполу та Держприкордонслужба, які у місячний строк після надходження запитів від ДМС проводять перевірку з метою виявлення осіб, яким дозвіл на імміграцію не надається.
Важливо враховувати, що Національна поліція здійснює виїзну перевірку за адресою, яку заявник вказує, як адресу свого проживання в Україні. Якщо поліціянт не виявляє іноземця за вказаною адресою, або мешканці будинку чи власники житла не підтверджують проживання іноземця, то працівник поліції надає Міграційній службі негативну відповідь, яка є підставою для відмови у наданні дозволу на імміграцію.
Чи можна залишитись проживати на території України під час розгляду заяви про надання дозволу на імміграцію?
У разі, якщо подано заяву про оформлення дозволу на імміграцію, але заявник не має посвідки на тимчасове проживання в Україні, такий іноземець має право продовжити свій строк перебування в Україні на час розгляду імміграційної справи.
Подати заяву про продовження строку необхідно не раніше ніж за 10 та не пізніше ніж за 3 робочих дні до закінчення легального строку перебування до Міграційної служби, куди подавалась заява про імміграцію. Зазвичай у таких випадках строк перебування продовжується на пів року.
Про продовження строку перебування робиться відмітка у паспорті іноземця, де зазначається дата, до якої іноземець має право знаходитись на території України.
Строк перебування можна продовжувати до тих пір, доки не буде подано документи для оформлення посвідки на постійне проживання.
Варто враховувати, що, якщо в межах дії продовженого строку перебування, іноземець покине територію України, штамп про продовження строку буде анульовано автоматично. Повернутись можна буде лише після відновлення законних строків перебування.
Які підстави для відмови у наданні дозволу на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію не надається:
- особам, засудженим до позбавлення волі на строк більше одного року за вчинення діяння, що відповідно до законів України визнається злочином, якщо судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку;
- особам, які вчинили злочин проти миру, воєнний злочин або злочин проти людяності та людства, як їх визначено в міжнародному праві, або розшукуються у зв'язку із вчиненням діяння, що відповідно до законів України визнається тяжким злочином, або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, досудове розслідування якого не закінчено;
- особам, хворим на хронічний алкоголізм, токсикоманію, наркоманію або інфекційні захворювання, перелік яких визначено Міністерством охорони здоров’я України;
- особам, які в заявах про надання дозволу на імміграцію зазначили свідомо неправдиві відомості чи подали підроблені документи;
- особам, яким на підставі закону заборонено в'їзд на територію України.
Які підстави для скасування дозволу на імміграцію?
Дозвіл на імміграцію може бути скасовано, якщо:
- з'ясується, що його надано на підставі свідомо неправдивих відомостей, підроблених документів чи документів, що втратили чинність;
- іммігранта засуджено в Україні до позбавлення волі на строк більше одного року і вирок суду набрав законної сили;
- дії іммігранта становлять загрозу національній безпеці України, громадському порядку в Україні;
- скасування є необхідним для охорони здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України;
- іммігрант порушив законодавство про правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
Чи можна, у разі відмови/скасування дозволу, повторно подати заяву про його оформлення?
Повторно подати заяву про надання дозволу на імміграцію можливо, проте не раніше ніж через рік з дня прийняття рішення про відмову у наданні дозволу на імміграцію чи його скасування. Відмову у наданні дозволу чи рішення про його скасування, можна оскаржити до суду.
Що робити після отримання дозволу на імміграцію в Україну?
Після отримання дозволу на імміграцію, протягом строку його дії, необхідно подати заяву для оформлення посвідки на постійне проживання.
- Іноземцям, які проживають на законних підставах в Україні — не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення строку дії посвідки на тимчасове проживання потрібно звернутися до Міграційної служби за місцем проживання з заявою про оформлення посвідки на постійне проживання.
- Іноземцям, які постійно проживають за межами України — необхідно отримати довгострокову візу (за винятком громадян країн, які оформлюють документи в Україні без візи типу D) і не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення легального терміну перебування, звернутися до Міграційної служби за місцем проживання для оформлення посвідки.
- Іноземцям, які продовжували свій строк перебування в Україні у зв'язку з розглядом заяви про надання дозволу на імміграцію — потрібно не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення строку перебування, вказаного у відповідному штампі у паспорті, звернутися до Міграційної служби за місцем проживання та подати заяву про оформлення посвідки.
Яка процедура отримання посвідки на постійне проживання?
Оформлення самої картки посвідки на постійне проживання відбувається протягом п'ятнадцяти робочих днів.
Посвідка на постійне проживання видається особисто заявникові, під час отримання посвідка верифікується відбитками пальців, а в паспорті проставляється штамп про отримання посвідки на постійне проживання в Україні.
Після отримання посвідки, потрібно протягом 30 днів зареєструвати своє місце проживання. У разі, якщо реєстрація вже була оформлена по тимчасовій посвідці — потрібно оновити довідку про реєстрацію.
З якого віку можна отримати посвідку на постійне проживання?
Згідно з новими правилами постійна посвідка на проживання оформляється іноземцям та особам без громадянства незалежно від віку. Тому, якщо разом з дорослим іммігрувала дитина, то дозвіл на імміграцію оформлюється один, але посвідка — кожному окремо.
Який строк дії посвідки на постійне проживання?
Строк дії посвідки на постійне проживання, згідно з оновленим законодавством, - 10 років.
Коли строк дії посвідки буде підходити до кінця, її необхідно обміняти на нову. Процедура обміну нічим не відрізняється від оформлення вперше. За обміном потрібно звернутись не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення дії посвідки.
У яких випадках здійснюється обмін посвідки?
Обмін посвідки здійснюється у разі:
- закінчення строку дії;
- зміни прізвища, імені та по батькові іноземця та особи без громадянства тощо;
- установлення розбіжностей у записах (невідповідності внесених до посвідки записів записам в інших документах);
- непридатності посвідки до користування (пошкодження з різних причин тощо);
- в разі досягнення іноземцем 25- і 45-річного віку.
Подати документи на обмін посвідки на постійне проживання іноземець повинен не пізніше ніж через місяць після виникнення відповідних підстав, і не пізніше ніж за 15 робочих днів до закінчення терміну дії в разі, якщо обмін проводитися у зв'язку із закінченням строку дії.
Посвідка, обмін якої не проведено у встановлені терміни, визнається недійсною.
За порушення строків обміну зазначених вище, а також за втрату посвідки, передбачено штраф.
Такий штраф необхідно сплатити у відповідному відділі Міграційної служби, де потрібно отримати підтвердження сплати. Після цього можна звернутись за обміном посвідки. При цьому, крім стандартного пакета документів, потрібно надати документ про оплату штрафу.
Перелік документів для оформлення дозволу на іміграцію та посвідки на постійне проживання
1. Паспорт іноземця
2. Переклад паспорта іноземця
3. Документ про місце проживання за кордоном
4. Медичні довідки форми №280/о та №140/о
За винятком:
- чоловіка чи дружини громадян України (за умови, що у шлюбі більше двох років)
- дітей і батьків громадян України
- осіб, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походженням
5. Довідка про відсутність судимості на території країни громадянства
За винятком:
- чоловіка чи дружини громадян України (за умови, що у шлюбі більше двох років)
- дітей і батьків громадян України
- осіб, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походження
6. Заява чоловіка (дружини), про те, що він (вона) не заперечує проти імміграції дітей разом з батьком (матір'ю)
1. Правовстановлюючий документ на житлове приміщення
2. Заява – згода власника/ків на реєстрацію
3. Паспорт власника/ків
4. Посвідка на тимчасове проживання + довідка про реєстрацію місця проживання
1. Документ, який підтверджує підтримку клопотання центральним органом виконавчої влади України
1. Документи, які підтверджують відповідність рівня кваліфікації фахівця або робітника вимогам, передбаченим у переліку, затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань праці й соціальної політики
1. Статут
2. Зареєстровані договори про інвестиційну діяльність
3. Довідка банку про надходження іноземної інвестиції в економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менше 100 (ста) тисяч доларів США
1. Документи, які засвідчують родинні стосунки з громадянином України
1. Довідка про припинення громадянства України
1. Документи, які засвідчують родинні стосунки заявника з іммігрантом
2. Документ про те, що іммігрант не заперечує проти імміграції заявника й гарантує фінансове забезпечення на рівні не нижчому від прожиткового мінімуму, установленого в Україні
1. Документ, який підтверджує статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми
2. Документ, який підтверджує факт безперервного проживання особи на законних підставах на території України протягом трьох років з дня надання їй статусу особи, яка постраждала від торгівлі
1. Документ, що підтверджує факт проходження військової служби у Збройних Силах України
1. Документи про призначення опікунами над громадянами України або про встановлення над ними опіки громадянина України
1. Документи, які підтверджують право особи на набуття громадянства України за територіальним походженням (свідоцтва про народження, шлюб, зміну імені)
1. Заява центрального органу виконавчої влади України про те, що імміграція особи становить державний інтерес для України
1. Документи, що підтверджують отримання статусу закордонних українців або копії документів, що засвідчують їх родинні стосунки із закордонними українцями
1. Паспорт іноземця
Оригінал паспорта після пред’явлення повертається
В залежності від держави громадянства, має бути наявна віза типу D, або штампи з перетинами кордну України за останні 180 днів
2. Переклад паспорта
3. Копія дозволу на імміграцію
1. Паспорт іноземця
Оригінал паспорта після пред’явлення повертається
2. Переклад паспорта
3. Копія дозволу на імміграцію
4. Документ, який підтверджує зміну персональних даних (свідоцтво про шлюб, зміну імені, документ про зміну транслітерації імені)
5. Копія протоколу про оплату штрафу за втрату посвідки чи несвоєчасне звернення за обміном по досягненню 25 чи 45 років
У разі потреби, співробітники Міграційної служби можуть запросити й інші документи, які уточнюють наявність підстав для надання дозволу на імміграцію, якщо це не суперечить Закону України "Про імміграцію", а також запросити для бесіди заявників або інших осіб.
Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації, якщо інше не передбачене міжнародними договорами України.
Документи, відомості за якими можуть змінюватися (різного роду довідки тощо) можуть бути подані протягом шести місяців від дня їх видачі.
Зразки документів
Відповіді на популярні питання
Що таке безстрокова посвідка в Україну?
Чи можна отримати постійну посвідку без отримання дозволу на імміграцію?
Чи потрібно відмовлятись від свого громадянства при оформленні постійної посвідки на проживання в Україні?
Ні, не потрібно, посвідка на постійне проживання підтверджує право постійно проживати на території України і до громадянства не має жодного відношення.
Чи може іноземець оформити закордонний паспорт України, маючи посвідку на постійне проживання в Україні?
Отримати закордонний паспорт в Україні можуть тільки громадяни України, іноземці з постійною посвідкою не є громадянами України, отже, й отримати паспорт громадянина України для виїзду за кодон не мають права.
Які країни можна відвідувати, маючи дозвіл на проживання в Україні?
Чи може іноземець з посвідкою на постійне проживання в Україні користуватися безвізовим режимом між Україною та ЄС?
Іноземець, який отримав посвідку на постійне проживання в Україні, не набуває право на безвізовий перетин кордону з країнами ЄС, таке право мають тільки громадяни України.
Якщо розлучитися після отримання посвідки на постійне проживання на підставі шлюбу з громадянином України чи втрачається право на посвідку?
Розірвання шлюбу не є підставою для анулювання дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання в Україні, які отримані за період перебування у шлюбі з громадянином України.
Якщо є посвідка на постійне проживання в Україні чи потрібно отримувати дозвільні документи для працевлаштування в Україні?
За наявності посвідки на постійне проживання в Україні нема потреби оформлювати дозвіл на працевлаштування іноземців.
Чи обов’язково мати ідентифікаційний номер платника податків для оформлення посвідки на постійне проживання в Україні?
Для оформлення посвідки на постійне проживання в Україні не обов’язково надавати довідку про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків, проте, в разі його наявності, є можливість внести інформацію про відповідний ідентифікаційний номер до бланку посвідки.
Питання та коментарі