Починаючи аналіз Рішення РНБО України від 10 липня 2017 року (далі - Рішення), в першу чергу варто відзначити, що базовий аспект змін зосереджено на посиленні контролю за в'їздом в Україну та виїздом з України іноземців, причому увага акцентується на громадянах Російської Федерації, і осіб без громадянства.
В ході конкретизації фактичних змін можна виділити п'ять етапів реагування КМУ на введення в дію відповідного Рішення:
ПЕРШИЙ ЕТАП
- протягом місяця КМУ зобов'язується:
а) забезпечити в співучасті з СБУ реалізацію комплексних заходів щодо посилення контролю за в'їздом в Україну, виїздом з України іноземців та осіб без громадянства, дотриманням ними правил перебування на території України;
б) вжити заходів щодо вдосконалення законодавства про порядок реєстрації місця проживання або перебування на території України іноземців та осіб без громадянства, що походять з держав, що являють собою міграційний ризик, або в'їхали в Україну з території таких держав. До того ж, наголошується на необхідності поновлення переліку держав міграційного ризику і на внесення в нього Російської Федерації.
ДРУГИЙ ЕТАП
- протягом двох місяців КМУ зобов'язується:
а) опрацювати питання про механізм та етапи впровадження попереднього електронного повідомлення іноземцями та особами без громадянства на в'їзд в Україну;
б) забезпечити в'їзд в Україну та виїзд з України іноземців за закордонними паспортами, що містить безконтактний електронний носій;
ТРЕТІЙ ЕТАП
- протягом трьох місяців КМУ зобов'язаний створити і забезпечити функціонування центрів надання адміністративних послуг поблизу місць розташування контрольних пунктів в'їзду-виїзду.
ЧЕТВЕРТИЙ ЕТАП
- з 1 січня 2018 КМУ зобов'язаний забезпечити початок функціонування національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства. У той же час КМУ слід вирішити питання ресурсного забезпечення фіксації біометричних даних іноземців та осіб без громадянства під час проходження прикордонного контролю в пунктах пропуску через державний кордон України та в контрольних пунктах в'їзду-виїзду.
П'ЯТИЙ ЕТАП
- КМУ в цілому зобов'язується вирішити питання фінансового забезпечення заходів, визначених вищевказаним Рішенням, в обсягах, достатніх для їх реалізації.
Таким чином, всі вищевказані дії необхідні для виконання з єдиною основною метою - ввести з початком 2018 перетин кордону іноземцями або особами без громадянства, а особливо тими, які входять в категорії, що становлять міграційні ризики для України, шляхом використання біометричних паспортів або ж фіксації біометричних даних на кордоні. Тобто, іноземці, які в'їжджатимуть на територію України, повинні будуть здавати відбитки пальців для можливості їх подальшого дактилоскопування.
Стосовно ж конкретно до громадян Російської Федерації вводиться дворівневий контроль:
1 рівень - надання особистих біометричних даних і попереднє повідомлення про свій приїзд в Україну;
2 рівень - надання мінімального обсягу інформації про свою особистість.
Саме тому на даний момент вищеперелічені зміни можна трактувати переважно як безальтернативне посилення контролю за перетином Української кордону. Невідомим залишатиметься і те, яким чином відіб'ються такі зміни на бажанні іноземців в'їжджати в Україну та на тенденції такого процесу в цілому. Відомим стає лише факт того, що процедура перетину кордону ускладнюється, що, ймовірно, надалі збільшить зацікавленість іноземців та осіб без громадянства в залученні кваліфікованих фахівців в сфері юридичного супроводу, щоб уникнути затягування того ж процесу перетину кордону.
Ваш коментар буде доступний на сайті після перевірки адміністрацією.