goup

Думка експерта

Депутати затвердили "Єдине вікно" для реалізації інвестпроектів

Як повідомляє Інтерфакс-Україна в матеріалі від 21.10.2010

Верховна Рада України в четвер ухвалила закон про підготовку і реалізацію інвестиційних проектів за принципом "єдиного вікна".

У законі визначається уповноважений орган, яким є регіональний центр з інвестицій і розвитку (державна бюджетна установа, яка відноситься до сфери управління центрального органу виконавчої влади у сфері інвестиційної діяльності). Цей орган організовує надання суб'єктові інвестиційної діяльності послуг, пов'язаних з підготовкою і реалізацією інвестиційного проекту за принципом "єдиного вікна".

Уповноважений орган забезпечує напрям наданих суб'єктом інвестдіяльності документів суб'єктам надання адміністративних і господарських послуг, організовує отримання документів від суб'єктів надання відповідних послуг.

Крім того, він забезпечує видачу суб'єктові інвестдіяльності комплекта документів, який надає право реалізовувати інвестиційні проекти.


ДУМКА ЕКСПЕРТА
Юрист компанії «ЮСТІКОН»
коментує ситуацію:

Передбачається, що ухвалення Закону України «Про підготовку і реалізацію інвестиційних проектів за принципом «єдиного вікна» послужить поліпшенню інвестиційного клімату в Україні і привабить нових інвесторів. У зв'язку з цим, слід звернути увагу на дату набуття чинності Закону - 1 січня 2012 року - рік проведення в Україні Євро-2012. Очевидно, що законодавці чекають значний приплив іноземних фінансових ресурсів, у зв'язку з чим прагнуть максимально спростити процедуру підготовки і реалізації інвестиційних проектів.

Стаття 1 Закону дає визначення системі «Єдиного вікна», а саме - «спосіб взаємодії уповноваженого органу і суб'єкта інвестиційної діяльності з метою підготовки і видачі пакета документів, що надають право на реалізацію інвестиційного проекта». Стаття 3 Закону передбачає основні принципи «єдиного вікна». Закріплено правило, згідно з яким суб'єкт інвестиційної діяльності за власним бажанням може використати систему «Єдиного вікна». Позитивний ефект повинен мати принцип, відповідно до якого встановлюється єдиний перелік документів, що подаються для реалізації інвестиційного проекта.

Законом описані повноваження і функції центрального органу виконавчої влади у сфері інвестиційної діяльності. Також описується процедура розгляду документів від моменту подання необхідного пакета документів з боку суб'єкта інвестиційної діяльності до винесення ухвали уповноваженим органом. Приємно дивують стислі терміни розгляду звернення заявника, а саме: 1) 5 днів - на розгляд заяви і складання оперативного плану дій відносно підготовки і реалізації інвестиційного проекта; 2) 2 дні - на підготовку документів, необхідних для реалізації проекта. Таким чином, загальний термін становить 7 днів, у зв'язку з чим виникають великі сумніви відносно його дотримання. Практика показує, що усі інвестиційні проекти характеризуються масштабністю, тому важко уявити, що в такі стислі терміни можна повноцінно ознайомитися з суттю пропозиції і скласти належний оперативний план.

Не слід залишати без уваги той факт, що усі послуги надаються уповноваженим органом безкоштовно. Вважаю, це послужить додатковою основою для великих звернень до принципу «єдиного вікна».

В цілому, Закон повинен зіграти свою позитивну роль і спростити процедуру реалізації інвестиційних проектів. З іншого ж боку, положення Закону носять дуже узагальнений і неконкретний характер. Тобто, загалом, процедура - ясна, а яким чином вона діятиме на практиці доки не зрозуміло. Залишається тільки чекати, що на підзаконному рівні будуть прийняті нормативно-правові акти, які детальніше регламентуватимуть порядок підготовки і реалізації інвестиційних проектів. Зокрема, поки немає переліку документів обов'язкових для подання при використанні системи «Єдиного вікна», хоча закріплений принцип, згідно з яким такий перелік буде однаковим для усіх інвестиційних проектів, незалежно від їх специфіки.

Першим етапом на шляху до реалізації Закону повинна стати Постанова Кабінету Міністрів України, що регламентує сам порядок розгляду пропозицій і підготовки оперативного плану. Далі необхідно внести зміни в положення про центральні органи виконавчої влади у сфері інвестиційної діяльності. У Києві і Київській області, наприклад, діє Київський регіональний центр з інвестицій і розвитку.